Tendencies and Directions of Changes in Contemporary Preschool and Elementary Education

Abstract

Przemiany zachodzące we współczesnym świecie stawiają przed placówkami dydaktyczno-wychowawczymi coraz to nowsze wyzwania. Osoby odpowiedzialne za planowanie oraz realizację procesu kształcenia i wychowania często stają przed wyzwaniem, którym jest dostosowywanie się do realiów coraz szybciej zmieniającego się świata. Edukacja szkolna stopniowo traci swój monopol na wprowadzanie wychowanków w dorosłe życie na rzecz innych źródeł wiedzy i miejsc, w których możliwe jest zdobywanie cennych doświadczeń. Tradycyjne metody przekazywania wiedzy i sposób organizacji całego systemu kształcenia przestają być kompatybilne z tym, jakie wymagania przed młodymi ludźmi stawia i stawiać będzie życie w nieustannie zmieniającej się rzeczywistości.

Published
2016-07-19
How to Cite
Szczotka, M. (2016). Tendencies and Directions of Changes in Contemporary Preschool and Elementary Education. Elementary Education in Theory and Practice, 11(2(40), 173-176. Retrieved from https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/652

Most read articles by the same author(s)